Obradoiros
Nos vídeos propóñense obradoiros de temática moi variada: física, matemáticas, computación, química ou óptica que achegan de forma divertida estas disciplinas ao alumnado de primaria, e amosan as contribucións das mulleres en áreas como a astronomía.
Inscríbete
Debes inscribirte para poder ver os vídeos.
Cubre o noso formulario de inscrición e recibirás un correo electrónico con instrucións para acceder aos videos dos obradoiros.
Inscrición
Animamos a que enchan o formulario de inscrición o equipo directivo ou profesorado dos colexios interesados nos vídeos dos obradoiros como recursos didácticos.
Axenda
Relatoras
Resumo
Antecedentes
A pesar da crecente presenza das mulleres no alumnado universitario, a súa distribución é desigual entre as distintas titulacións. En particular, na Universidade de Santiago de Compostela os datos do último diagnóstico de igualdade amosan que no curso 2019-20 as alumnas son un 62,83% do total do alumnado de titulacións de grao. Pero persisten as fendas, xa que os porcentaxes de alumnas son: 31,22% na área de enxeñaría, 22,73% no dobre Grao en Matemáticas e en Física, 20% no Grao de Robótica e 13,17 % no Grao en Enxeñería Informática.
Esta escasa presenza de mulleres nalgunhas titulacións do ámbito CTEM (Ciencia, Tecnoloxía, Enxeñaría e Matemáticas) no só prexudica ás mulleres, reducindo ás súas oportunidades de traballo e de participación nos avances e decisións do futuro tecnolóxico, senón que afecta os resultados das investigacións, a innovación e polo tanto á sociedade.
As causas desta desigualdade son múltiples, entre elas a presenza de estereotipos de xénero e a falla de referentes femininos en ciencia e tecnoloxía. Por iso, a nosa universidade inclúe entre os obxectivos das políticas de igualdade incentivar a elección de titulacións non baseadas en roles tradicionais de xénero, centrándose na educación primaria. Esta fenda de xénero xa está aberta en secundaria, como sinalan diversos estudios, polo que é necesario promover programas dirixidos ao alumnado en idades máis temperás. Neste contexto, a Oficina de Igualdade de Xénero, dirixida por Eva Aguayo Lorenzo, iniciou no 2016 o programa Unha enxeñeira ou científica en cada cole, no marco de colaboración do Concello de Santiago de Compostela coa USC.
Edicións anteriores
-
2024
9ª Edición
Unha enxeñeira ou científica en cada cole. -
2023
8ª Edición
Unha enxeñeira ou científica en cada cole. -
2022
7ª Edición
Unha enxeñeira ou científica en cada cole.
Modalidade telemática -
2021
6ª Edición
Unha enxeñeira ou científica en cada cole.
Modalidade telemática -
2020
5ª Edición
Unha enxeñeira ou científica en cada cole.
Modalidade telemática -
2019
4ª Edición
Unha enxeñeira ou científica en cada cole. -
2018
3ª Edición
Unha enxeñeira ou científica en cada cole. -
2017
2ª Edición
Unha enxeñeira ou científica en cada cole. -
2016
1ª Edición
Unha enxeñeira ou científica en cada cole.
Difusión
Participación en congresos
-
I Congreso Iberoamericano de Docentes
Congreso Virtual do 6 ao 8 decembro de 2018
-
XXXVI Reunión Bienal de la Real Sociedad Española de Física
Santiago de Compostela, 17-21 de xullo de 2017
-
V Xornada Universitaria Galega en xénero
Vigo, 7 Xullo 2017
-
III Congreso Internacional sobre Innovación Pedagógica y Praxis Educativa
Sevilla, 28, 29 e 30 de novembro de 2016
Material complementario
Como material complementario aos obradoiros impartidos por científicas e enxeñeiras, elaborouse un documento con referencias a contos e relatos sobre mulleres que contribuíron ao avance da ciencia e a tecnoloxía e que describimos máis polo miúdo na seguinte publicación.
Coordinación
Marta Pérez Pereiro. Delegada do reitor para a Igualdade, USC.
Encina Calvo Iglesias. Profesora da área de Física Aplicada, USC.